خبرگزاری کار ایران

یک مقام بلند‌پایه عراق:

مصطفی الکاظمی به اروپا سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۸۸

یک مقام بلند‌پایه عراق از آمادگی نخست‌وزیر این کشور برای انجام سفر دوره‌ای جدید به اروپا با هدف جذب حمایت مالی و سیاسی برای عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، یک مقام بلند‌پایه عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور برای انجام سفر منطقه‌ای به اروپا  از جمله کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان با هدف جذب حمایت این کشورها در برخورد با دو بحران مالی و بهداشتی کشورش و نیز تاکید بر ادامه نیاز عراق به حمایت غرب در مقابله با خطر گروه تروریستی داعش آماده می‌شود.

یک مقام مسئول در نخست‌وزیری عراق نیز اعلام کرد که الکاظمی سفر اروپایی خود را طی روزهای آینده در راس یک هیئت دولتی بلند‌پایه با حضور وزرای خارجه، مالی، برنامه‌ریزی، نفت و دفاع آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول با توضیح این مطلب که زمان دقیق سفر الکاظمی به اروپا به اوضاع داخلی عراق بستگی دارد، تاکید کرد که بریتانیا مقصد نخست سفر الکاظمی خواهد بود. سپس کشورهای فرانسه و آلمان نیز میزبان وی خواهند بود.  

وی گفت که الکاظمی در این سفر تلاش خواهد کرد تا بسیاری از سازمان‌های انسان دوستانه را که در عراق فعالیت داشته اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی این کشور را ترک کرده‌اند، بازگرداند.

پرونده سرمایه‌گذاری در دو بخش برق و نفت و نیز پرونده اسرای داعشی حاضر در عراق و سوریه با ملیت‌های اروپایی نیز در این سفر بررسی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز