خبرگزاری کار ایران

توکیو: امکان رهگیری موشک های کره شمالی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۱۴۰

دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی کشورش امکان رهگیری موشک های نمایش داده شده در رژه اخیر کره شمالی را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «کاتسونوبو کاتو»، دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد که دولت وی معتقد است رهگیری موشک‌هایی که در رژه اخیر پیونگ یانگ نمایش داده شده برای سیستم دفاع موشکی ژاپن دشوار است.

وی گفت: «در میان موشک‌های به نمایش درآمده‌، مدل‌هایی وجود دارد که به اعتقاد ما پاسخ دادن به آن‌ها با توانایی‌های فعلی ما دشوار است. دولت همچنان به تقویت توانایی های دفاع موشکی خود برای پاسخگویی به تهدیدهایی که از نظر تعداد و پیچیدگی افزایش می‌یابد، ادامه خواهد داد.»

دبیرکل کابینه ژاپن تأکید کرد که توکیو در زمینه‌های مختلفی از جمله جمع‌آوری اطلاعات درباره توانایی‌های موشکی کره شمالی با آمریکا همکاری نزدیک خواهد داشت.

پیونگ‌یانگ روز شنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب جاکم کارگر رژه نظامی برگزار کرد.

در این رژه برخی سلاح‌های جدید از جمله موشک‌های میان‌برد به نمایش گذاشته شد که توجه ویژه توکیو را به دنبال داشته است.

این موشک ها توانایی پرواز در مسافت کم را دارند و می‌توانند قبل از اصابت به هدف در آخرین مرحله تغییر مسیر دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز