خبرگزاری کار ایران

ارتش کره جنوبی:

پیونگ یانگ رژه نظامی برگزار کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۱۱۵

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی ظاهرا اوایل صبح امروز به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد حزب حاکم کارگر رژه نظامی برگزار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی در ساعات اولیه صبح امروز -شنبه- رژه نظامی برگزار کرده است.

رسانه‌های دولتی در کره شمالی هیچ تصویری از این رژه نشان نداده‌اند.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که نشانه‌هایی از سازماندهی رژه شامل تجهیزات نظامی و نیروها را در پیونگ یانگ رهگیری کرده است.

ارتش در بیانیه‌ای گفت: شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد کره‌شمالی در حال سازماندهی رژه نظامی امروز صبح در میدان «کیم ایل سونگ» با تجهیزات و نیروها در مقیاس وسیع بود.

کره‌جنوبی و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا همه تحولات را از نزدیک از جمله احتمال اینکه این رژه یک واقعه مهم و اصلی باشد، کنترل می‌کنند.

تصاویر ماهواره‌ای تجاری هفته‌هاست که نشان می‌دهد هزاران سرباز کره شمالی در حال تمرین برای رژه هستند و مقام‌های کره جنوبی اعلامکردند که کره شمالی ممکن است با استفاده از رژه نظامی بخواهد از یک موشک بالستیک جدید که توسط زیردریایی‌ها پرتاب می‌شود یا موشک قاره‌پیما رونمایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز