خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۷۱۵

آمریکا در جدیدترین اقدام ضدایرانی خود، ۱۸ بانک و نهاد مالی این کشور را تحریم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا در جدیدترین اقدام ضدایرانی خود، ۱۸ بانک و نهاد مالی این کشور را تحریم کرد.

بانک سرمایه‌گذاری امین، بانک کشاورزی ایران، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان، بانک ایران زمین، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون، بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی و بانک گردشگری، بانک‌های تحریم‌شده هستند.

سه منبع آگاه پیش از این اعلام کرده بودند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم دارد تحریم‌های جدیدی علیه بخش مالی ایران اعمال کند.

بر اساس این گزارش، تصمیم دولت آمریکا در حالی اتخاذ می‌شود که شرکاری اروپایی این کشور نسبت به پیامدهای غیرانسانی چنین اقدامی در میانه شیوع کرونا در ایران هشدار داده‌اند.

حامیان این طرح معتقدند که این محدودیت‌ها در راستای تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران به منظور آوردن این کشور پای میز مذاکره است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و مقام‌های بین‌المللی تاکید دارند سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران با شکست رو‌به‌رو شده و تلاش‌ها برای اعمال فشار به منظور حاضر کردن این کشور پای میز مذاکره راه به جایی نخواهد برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز