خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا درباره تحولات قره‌باغ

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۲۴

وزرای خارجه فدراسیون روسیه، ایالات متحده و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط در قره‌باغ شده و افزایش بی‌سابقه خشونت در منطقه درگیری قره‌باغ را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه فدراسیون روسیه، ایالات متحده و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط در قره‌باغ شده و افزایش بی‌سابقه خشونت در منطقه درگیری قره‌باغ را محکوم کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده به نمایندگی از کشورهای مشترک المنافع گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، تشدید بی‌سابقه و خطرناک خشونت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ کوهستانی و اطراف آن را محکوم می‌کنند».

در این بیانیه آمده است: «وزرا تأکید می‌کنند که حملات اخیر- چه در امتداد خط تماس و چه در سرزمین‌های آذربایجان و ارمنستان در خارج از منطقه درگیری قره‌باغ- تهدیدی غیرقابل قبول برای ثبات در منطقه است».

وزرا با اشاره به بیانیه اول اکتبر رهبران سه کشور، گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا «بار دیگر از طرفین درگیری خواستار آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط هستند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز