خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر سیاسی عراق:

آمریکا با توسل به شایعه‌پراکنی در سفارت بغداد به دنبال بحران‌آفرینی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۴۷

تحلیل‌گر سیاسی عراق نسبت به تلاش آمریکا برای تشویش اوضاع عمومی کشور و بحران‌آفرینی از طریق سفارت خود در بغداد هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، «صباح الطائی»، تحلیل‌گر سیاسی عراق امروز -سه‌شنبه- هشدار داد که آمریکا تلاش می‌کند با اشاعه دروغ از طریق سفارت خود در بغداد وضعیت عمومی در کشور را متزلزل کرده و کشور را در  بحران سیاسی فرو برد.

الطائی تاکید کرد که دروغ بودن خروج سفیر آمریکا از بغداد و رفتن وی به کردستان کاملا واضح و روشن بود و مردم عراق حقیقت آن را درک کرده‌اند.

وی گفت: «سفر  ‌مصطفی الکاظمی‌ به واشنگتن نتایج معکوس برای کشور به همراه داشت و ممکن است طرحی با هدف تضعیف الحشد الشعبی و اتهام زدن به آن در حال اجرا باشد.»

الطائی افزود: «اکثر احزاب سیاسی و مردم عراق به خوبی می‌دانند که الحشد الشعبی موفق شد توطئه واشنگتن را برای وارد کردن گروه تروریستی داعش به عراق خنثی کرده و بر این گروه پیروز شود که این موضوع الحشد را ‌‌در زمره نخستین گروه هدف عوامل آمریکایی در عراق قرار داده است.»

وی خاطرنشان کرد که دروغ خروج «متیو تولر»، سفیر واشنگتن در بغداد و ورود به اربیل و تعطیلی سفارت جایی پیدا نکرد و بلکه ترفندی برای شناسایی موضع گروه‌های سیاسی در این‌باره و تلاشی برای تحت فشار قرار دادن دولت برای ایستادن در برابر الحشد الشعبی و اتهام این سازمان به حملات علیه سفارت آمریکا در بغداد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز