خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه صنایع دفاعی بین عربستان و یک شرکت آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۷۶۸

شرکت سرمایه‌گذاری «توازن الخلیجیة» از امضای قراردادی با شرکت «ادوانس سی ان جی تکنولوژی» آمریکا در زمینه دفاعی و ساخت موشک و تجهیزات نظامی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه عکاظ، «عبدالرحمن التمبکتی» مدیر کل گروه بازرگانی «توازن الخلیجیه» و نماینده شرکت آمریکایی «ادوانس سی ان جی تکنولوژی» تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه فن‌آوری ساخت اجزای موشک ، صنایع هوا و فضا، انرژی آبی و جایگزین‌، صنایع نفت و برخی از اجزای تانک‌های رزمی، خودروهای زرهی و اتومبیل‌های لوکس ورزشی ‌با هدف انتقال و بومی‌سازی تخصص‌، فناوری‌ها و تجربیات آن‌ها و آموزش به جوانان سعودی امضا کردند.

تمبکتی پس از امضای توافق‌نامه تاکید کرد‌ که این پروژه، استراتژیک و پیشرفته است و به حمایت از عرصه‌های صنعتی در عربستان سعودی کمک می‌کند و موفقیت آن مستلزم رفع موانع پیش روست.

وی تاکید کرد که این پروژه با اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ هم‌سو بوده و برای دستیابی به مجوزهای لازم صنعتی و همچنین بهره‌مندی از اعتبارهای ارائه‌شده توسط آژانس‌های تأمین مالی دولتی یا خصوصی، اعم از محلی یا جهانی که این اهداف را محقق کنند، تلاش می‌شود. 

تمبکتی در مورد پروژه های این شرکت آمریکایی که انتظار می‌رود به عربستان سعودی منتقل شود، اظهار داشت که این کارخانه بسیاری از بخش‌های مهم از جمله ساخت بدنه اتومبیل‌، کلاهک موشکی و سیستم عامل‌های الکترونیکی علاوه بر خودروهای زرهی و اتومبیل‌های لوکس را فراهم می‌کند. 

وی این اقدام را موجب ملی شدن صنایع در آینده همراه با اثر مثبت بر بازار داخلی عربستان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز