خبرگزاری کار ایران

ترامپ گزارش‌ها درباره فرار مالیاتی خود را «جعلی» خواند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۴۲۸

رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش‌ها روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره فرار مالیاتی وی را رد کرده و آن را «جعلی» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش‌ روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره فرار مالیاتی وی را رد کرده و آن را «جعلی» خواند.

نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش داده بود که دونالد ترامپ در بیشتر سال‌های اخیر هیچ مالیاتی به دولت فدرال نداده و در سالی که به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، و همین‌طور در سال نخست ریاست‌جمهوری‌اش فقط ۷۵۰ دلار به دولت فدرال مالیات داده است.

این روزنامه آمریکایی که اعلام کرده است به سوابق مالیاتی دو دهه اخیر ترامپ و شرکت‌هایش دست پیدا کرده، در گزارشش نوشته که این میزان مالیات پرداختی او «عمدتا» بابت ضرر و زیان مالی است که شرکت‌های او در گزارش‌های مالیاتی‌شان آورده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری که از قضا بلافاصله بعد از انتشار این گزارش داشت، این ادعاها را رد کرد و گفت که «کاملا خبر جعلی است».

او روز یک‌شنبه بعد از انتشار این گزارش نیویورک‌تایمز گفت: «در واقع من مالیات داده‌ام. ولی به محض این‌که اوراق مالیاتی‌ام انجام شود، این را می‌بینید».

در دهه‌های اخیر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داوطلبانه اسناد مالیاتی‌شان را منتشر می‌کردند اما دونالد ترامپ نه در انتخابات قبلی حاضر شد چنین کند و نه هنوز حاضر شده آنها را منتشر کند.

همین موضوع در دوره قبلی انتخابات خیلی بحث‌برانگیز بود و رقیب او، «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات، آن را در مناظره با دونالد ترامپ مطرح کرد اما ترامپ گفت که اگر مالیات نداده باشد یعنی «زرنگ» بوده است.

دو ماه و نیم پیش رویترز گزارش داد بر اساس نظرسنجی‌اش، دو سوم مردم آمریکا می‌خواهند اوراق مالیاتی دونالد ترامپ در دسترس عموم قرار بگیرد، و نیمی از آنها هم معتقد هستند ترامپ به این دلیل حاضر نشده این اسناد را منتشر کند که معتقد است از نظر سیاسی به او لطمه می‌زند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز