خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جنبش نجباء:

حمله به سفارت آمریکا در عراق توسط مزدوران واشنگتن انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۶۲

دبیرکل جنبش نجباء در خصوص حملات اخیر به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آن قرار دارد گفت: دیگر روشن شده است که آمریکایی‌ها به مزدوران خود در گروه‌هایی که با آنان آموزش داده و تجهیز کرده‌اند، دستور حمله به مناطق مسکونی اطراف سفارت آمریکا را داده‌اند.

به گزارش ایلنا، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء در گفت وگوی اختصاصی با المیادین اتهام‌ها علیه گروه‌های مقاومت در عراق مبنی بر حمله به سفارت آمریکا در بغداد را رد کرد و افزود: هدف آمریکایی‌ها تحریک افکار عمومی علیه مقاومت اسلامی و توهین به آنان است.

دبیرکل جنبش النجباء تأکید کرد: «ما به ضرورت محافظت از هیأت‌های دیپلماتیک که روابط عراق و جهان را  در راستای رفاه و پیشرفت مردم عراق است، اعتقاد داریم».

وی با شرارت خواندن سفارت آمریکا در بغداد بار دیگر هرگونه دست داشتن گروه‌های مقاومت برای حمله به سفارت واشنگتن را در منطقه سبز بغداد رد کرد و گفت: «گروه‌های مقاومت، در حال حاضر از خارج هیچ حمله‌ای به سفارت شرارت (سفارت آمریکا) به خاطر وجود مراکز دولتی و غیرنظامی اطراف این سفارت‌خانه انجام نداده‌اند».

دبیرکل جنبش النجباء افزود: سفارت آمریکا در بغداد یک پایگاه نظامی بزرگی است که در میان مناطق مسکونی بغداد قرار گرفته است.

الکعبی تأکید کرد که  آمریکایی‌ها در عراق تنها گروهی اشغالگر دزد هستند که از لانه‌ای مخفی به «نام سفارت» برای جنایت‌هایشان در عراق استفاده می‌کنند.

این تحولات درحالی بیان می‌شود که یک منبع در دفتر ریاست جمهوری عراق روز شنبه اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق اعلام کرده که واشنگتن سفارتش در بغداد را تا زمان متوقف نشدن حملات موشکی به آن خواهد بست.

در هفته‌های اخیر روند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین‌المللی  موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز