خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

عذرخواهی رهبر کره شمالی در پی کشته شدن مقام رسمی سئول/ اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند فرد و نهاد ایرانی/ طرح دولت ایالات متحده برای محدود کردن روادید دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۱۰۱

عذرخواهی رهبر کره شمالی در پی کشته شدن مقام رسمی سئول، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند فرد و نهاد ایرانی و طرح دولت ایالات متحده برای محدود کردن روادید دانشجویان خارجی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه گفت که مسکو و تهران، تلاش آمریکا برای اعمال محدودیت دائم تسلیحاتی علیه ایران را فاقد وجاهت قانونی می‌دانند.

-  نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت که کشورش خواستار دیدار با مقام‌های ایران درباره افغانستان است.

-  ٥٦ قانون‌گذار آمریکایی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور خواستار تحریم تمامی بخش‌های نظام مالی ایران شدند

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که موضع سایر اعضای شورای امنیت در قبال ایران برای ما اهمیتی ندارد و واشنگتن به فشار خود علیه تهران ادامه می‌دهد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه چند فرد و نهاد ایرانی خبر داد.

- برادرزاده رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل کلاهبرداری و محروم کردن وی از حقوق مالی قانونی خود، از عمویش شکایت کرد.

- دولت آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن مدت روادید تحصیلی شهروندان ۵۹ کشور در آمریکا به دو سال محدود خواهد شد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور به سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد.

- رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا در آمریکا گفت که پس از انتخابات ریاست جمهوری، انتقال قدرت در ایالات متحده با نظم و ترتیب صورت خواهد گرفت.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «کی‌سایت تکنولوژی» موافقت کرده است تا از جانب یکی از شرکت‌های تابعه قبلی خود به دلیل نقض تحریم‌های ایران، جریمه پرداخت کند.

- وزیر خارجه آمریکا در موضعی توهم‌آمیز گفت که بسیار خوب خواهد شد اگر ایران را به جایی برسانیم که دو هفته پیش در کاخ سفید شاهد آن بودیم. یعنی حق موجودیت دولت یهودی را پذیرفته و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر شیطان بزرگ و مرگ بر اسرائیل، شیطان کوچک سر ندهد.

- هم‌زمان با از سرگیری تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر لوئیویل ایالت کنتاکی، در این شهر مقررات منع آمد و شد اعلام شده است.

- نشست بعدی رهبران فلسطینی با هدف دستیابی به آشتی ملی به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

- رهبر کره‌شمالی در اقدامی نادر به دلیل کشته شدن یک مقام رسمی دولتی کره‌جنوبی عذرخواهی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز