خبرگزاری کار ایران

به دنبال افزایش حملات به نیروهای ائتلاف بین‌المللی؛

تهدید آمریکا مبنی بر بستن سفارتش در بغداد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۸۴۶

آمریکا به عراق هشدار داده است که در صورت ادامه حملات به نیروهای این کشور سفارتش در بغداد را می‌بندد.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، با توجه به حملات مکرر و دائمی به کاروان‌های پشتیبانی لجستیک وابسته به ائتلاف بین‌المللی در بسیاری از استان های جنوبی در ابتدای این هفته، نشست دوره‌ای روسای سه گانه سه و رهبران احزاب و نیروهای سیاسی برگزار شد.

«نوری المالکی»، رهبر ائتلاف «دولت قانون» و «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح در این دیدار حضور نداشتند.

در این نشست، «برهم صالح»، رئیس‌جمهوری عراق هشدار «مایک پمپئو»‌، وزیر خارجه آمریکا در مورد ادامه هدف قرار دادن سفارت این کشور و سایر نهادهای دیپلماتیک و کاروان‌های پشتیبانی لجستیکی را مطرح کرد و گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به طور جدی در حال بررسی تصمیم برای تعطیلی سفارت در بغداد بوده و آماده اجرای آن است.

 به گفته منابع سیاسی حاضر در این نشست، صالح به نقل از پمپئو گفت که وی به طور مشخص از «گردان های حزب الله» و «عصائب اهل الحق» به رهبری «قیس خزعلی» نام برده است.

این منابع افزودند که وزیر‌ خارجه آمریکا پیامدهای تعطیلی سفارت را بسیار منفی برای عراق و آینده آن توصیف کرد و در پایان گفت: «این آخرین اخطار به دولت است که برای جلوگیری از این حملات جدی عمل کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز