خبرگزاری کار ایران

دستور قاضی نیویورک برای حضور پسر ترامپ در دادگاه و ارائه شهادت در پرونده کلاهبرداری

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۸۳۶

قاضی نیویورک دستور حضور پسر رئیس‌جمهوری آمریکا در دادگاه برای ارائه شهادت در پرونده کلاهبرداری با هدف فرار مالیاتی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «لتیتا جیمز»، قاضی نیویورک دستور داد که «اریک ترامپ»، پسر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا هفتم اکتبر برای ارائه شهادت در پرونده کلاهبرداری با هدف فرار مالیاتی حاضر شود.

دادستان دموکرات خواستار بازجویی از پسر ۳۶ ترامپ شد که از زمان انتقال پدرش به کاخ سفید در اوایل سال ۲۰۱۷ ریاست سازمان ترامپ را بر عهده دارد.

گرچه اریک ترامپ اعلام کرده که مایل به همکاری با روند تحقیقات است، اما وکلای وی اخیراً خواستار تعویق جلسه دادرسی به بعد از انتخابات سوم نوامبر به بهانه سرگرمی شدید در کمپین انتخاباتی پدرش شده‌اند. 

شاکی پرونده، این درخواست را به چالش کشیده و خواستار اجبار اریک ترامپ به ارائه اسنادی در مورد بسیاری از املاک این شرکت از جمله ساختمانی در وال استریت و هتل بین‌المللی ترامپ در شیکاگو شده است. 

قاضی «آرتور اینگورون» به نفع شاکی رای داد و استدلال های پسر ترامپ را «غیرقابل‌قبول» توصیف  و خاطرنشان کرد که این دادگاه به جدول زمانی انتخابات ملی محدود نیست.

جیمز گفت: «ما بلافاصله اقدامات لازم برای تضمین فرمانبرداری دونالد ترامپ و سازمان وی از دستور دادگاه و ارائه سوابق مالی مربوط به تحقیقات ما را اتخاذ خواهیم کرد.»

وی افزود: «در دادگاه امروز تاکید شد که هیچ کسی بالاتر از قانون نیست حتی یک سازمان یا فردی با نام ترامپ.»

این تحقیقات یکی از چندین اقدامات قانونی در ارتباط با ترامپ و خانواده‌اش است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز