خبرگزاری کار ایران

دولت مستعفی یمن خبر داد:

امارات در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در جزیره سقطری

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۲۸

قائم مقام وزارت اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که امارات عملیات تاسیس پایگاه‌های نظامی و توقیف مساحت‌های گسترده در اراضی ارخبیل واقع در منطقه استراتژیک سقطری را آغاز کرده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «محمد قیزان» قائم مقام وزارت اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که امارات تاسیس پایگاه‌های نظامی و توقیف مساحت‌های گسترده‌ای از اراضی «ارخبیل» در جزیره استراتژیک سقطری را آغاز کرده است.

قیزان گفت: «امارات با سیطره بر استان ارخبیل و اخراج فرماندار محلی استان  مطامع و اهداف خود را برای مشارکت در ائتلاف عربی برملا کرده و اقدامات مشکوک در این جزیره انجام می‌دهد.»

وی توضیح داد که این فعالیت‌ها مربوط به انجام پروازهای هفتگی امارات است که حامل انتقال کارشناسان بیگانه بدون اطلاع دولت مستعفی‌ یا دریافت ویزا برای ورود به اراضی یمن است.

قیزان تاکید کرد که امارات مساحت‌های گسترده‌ای از اراضی ارخبیل را توقیف کرده و با توسل به زور و سلاح مانع ورود شهروندان یمنی به این اماکن می‌شود.

وی گفت که مقامات محلی تاکید کرده اند که امارات عملا ساخت پایگاه‌های نظامی در این اراضی را آغاز کرده است، هر چند که بارها در این راستا تلاش کرد و با شکست مواجه شد اما پس از سرکشی اخیر گمشده خود را یافت.

شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات و خواستار تجزیه جنوب است، ماه ژوئن گذشته بر شهر «حدیبو»،‌ مرکز استان سقطری تسلط یافت و با انجام درگیری‌های مسلحانه نیروهای دولتی را از این منطقه اخراج کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز