خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر غیرمنتظره فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به مصر/ از سر گیری مراسم حج عمره از چهارم اکتبر/ توافق چین و هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۱۸۴

سفر غیرمنتظره فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به مصر، از سر گیری مراسم حج عمره از چهارم اکتبر و توافق چین و هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، امیر قطر طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برقراری صلح عادلانه در منطقه را مشروط به پایبندی رژیم صهیونیستی به ابتکار صلح عربی و حل فصل موضوع فلسطین دانست.

- رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر پایبندی اروپا به اجرای برجام تاکید کرد.

- رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی طی سخنرانی ویدئویی برای هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار پیگیری طرح سلامت عمومی منطقه‌ای با حضور چین، ژاپن، مغولستان و کره‌شمالی برای مقابله با چالش‌های سلامت شد.

- فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی سفری غیرمنتظره وارد مصر شد.

- سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره‌کننده این کشور، گفت که شش سال مقاومت در برابر تهاجم علیه کشور مکتبی نظامی، سیاسی و تاریخی بود که نسل‌های بعد از آن یاد خواهند کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، به سخنان ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

- خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که این کشور از چهارم اکتبر برگزاری مراسم حج عمره را برای زائرانی که ساکن این کشور هستند، از سر خواهد گرفت.

- وزارت خارجه فرانسه از سیاسیون لبنان خواست بدون اتلاف وقت، برای تشکیل دولت جدید اقدام کنند.

- فرد مظنون به ارسال نامه حاوی سم «رایسین» به آدرس رئیس‌جمهوری آمریکا در دادگاه حاضر شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را مورد تمسخر قرار داد و گفت که وی در جریان پاندمی کرونا از ماسک استفاده کرده و جراحی پلاستیک خود را پنهان می‌کرد.

- رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که دولت آمریکا به سازمان جاسوسی این کشور (سیا) برای انجام «عملیات مخفیانه و تروریستی» در خاک ونزوئلا چراغ سبز نشان داده است.

- شورای وزیران عربستان اعلام کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید به عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و عاری‌سازی منطقه از سلاح کشتار جمعی بینجامد.

- وزارت دفاع چین امروز -چهارشنبه- از توافق این کشور با هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز