خبرگزاری کار ایران

نشست روسای سه گانه عراق با رهبران تشکل های سیاسی برای بررسی انتخابات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۹۴۳

رؤسای جمهور و پارلمان و نخست‌وزیر عراق با رهبران فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان این کشور برای بررسی انتخابات زودهنگام نشست برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «برهم صالح»،‌رئیس‌جمهوری عراق، ‌«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان،‌ «مصطفی الکاظمی»، ‌نخست‌وزیر و «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق شامگاه گذشته -دوشنبه- با رهبران فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان این کشور دیدار کردند.

در  این نشست، آخرین تحولات امنیتی و سیاسی در سطوح ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز بودجه دولت فدرال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ‌بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و تضمین آزاد و عادلانه بودن آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی تمرکز شد.

در این جلسه همچنین بر ضرورت تسریع پارلمان برای رای‌گیری درباره قانون جدید انتخابات با ساختار نهایی آن در سریع‌ترین زمان ممکن و نیز لزوم  تسریع در روند تصویب قانون اصلاح قانون دادگاه فدرال تأکید شد.

مقامات حاضر در این نشست تاکید کردند که باید در رای‌گیری انتخابات آینده از کارت بیومتریک استفاده شود.

این مقامات از کمیساریای مستقل انتخابات خواستند که همه اقدامات لازم برای امکان دست‌یابی رای‌دهندگان در سراسر کشور به کارت‌های انتخاباتی در زمان مناسب بدون استثنا کردن آوارگان و مهاجران را به کار بندند.

در این نشست همچنین با تاکید بر نقش سازمان ملل بر حمایت از کمیساریای انتخابات و تقویت قدرت آن در برگزاری انتخابات از این کمیساریا خواسته شد که تلاش خود را برای برگزاری انتخابات مضاعف کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز