خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

جهان از اختلاف و تفرقه خسته شده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۷۶۴

وزیر خارجه روسیه به نیابت از سازمان پیمان امنیت جمعی در هفتاد و پنجمین دور مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که جهان از تفرقه خسته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم،‌ «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه طی سخنرانی مجازی به نیابت از پیمان امنیت جمعی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «متاسفانه امروز درگیری‌های مسلحانه همچنان در مناطق مختلف جهان وجود دارد و تهدیدهای جدی مانند تروریسم بین‌المللی، مواد مخدر، جرایم الکترونیک و تغییر آب و هوا نیز به آن افزوده می شود. ویروس کرونا نیز که خود منشا بحران‌های جدی دیگری چون اجتماعی و اقتصادی شده مزید بر علت شده است.»

لاوروف تاکید کرد که حل مشکلات جهان در سایه افزایش تجزیه‌گرایی سال به سال  سخت‌تر  می‌شود و ریشه این موضوع به عدم تمایل برخی کشورها به توجه به منافع مشروع کشورهای دیگر باز  می‌گردد.

وی تاکید کرد که برخی تلاش می‌کنند مفاهیم و معیارهای خود را به سیستم جهانی تحمیل کنند و  در کنار آن نیز تلاش‌هایی برای مداخله در امور داخلی کشورها و استفاده از تحریم های یک‌جانبه برای نقض اختیارات شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد.

لاوروف گفت: «سیر طبیعی تاریخ قابل‌برگشت نیست. امروز مراکز جدید رشد اقتصادی در صحنه بین‌الملل تقویت می‌شوند و نیاز به حل درگیری‌های مسلحانه منحصراً با استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز رو به افزایش است.»

وی در پایان افزود: «جهان از اختلافات خسته شده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز