خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ انتقاد ونزوئلا از تحریم‌های ضد ایرانی جدید آمریکا/ ممنوعیت ورود زائران اربعین از خارج عراق

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۶۱۲

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد، انتقاد ونزوئلا از تحریم‌های ضد ایرانی جدید آمریکا و ممنوعیت ورود زائران اربعین از خارج عراق از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مسکو و آنکارا در حال کار بر روی توافق‌نامه‌ای برای تثبیت آتش‌بس در لیبی هستند.

- آمریکا شامگاه دوشنبه هشداری را به شهروندانش در بحرین اعلام کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه جلسه کابینه را به‌طور ناگهانی ترک کرد.

- رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که واشنگتن با در پیش گرفتن این رویکرد به اعتبار سازمان ملل متحد ضربه می‌زند.

- وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی خود با فرید زکریا را متذکر شد.

- وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ورود زائران خارجی به این کشور برای مراسم اربعین سال جاری ممنوع است.

- نماینده جدید آمریکا در امور ایران طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری «العربیه» گفت که واشنگتن از متحدان اروپایی خود در زمینه اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناامید شده است.

- یک کاروان پیشتیبانی نیروهای آمریکایی‌ در استان صلاح‌الدین عراق هدف حمله قرار گرفت.

- نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهوری این کشور در مدیریت بحران کرونا، گفت که وی توانایی لازم برای مقابله با چالش‌هایی که پس از پاندمی در کشور ایجاد شده بود را نداشت.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد طی اظهاراتی مضحک، اقدام‌های این کشور در شورای امنیت را «پیگیری صلح» خواند.

- معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت فراهم شدن شرایط بهداشتی ناشی از همه‌گیری کرونا، نشست بعدی کشور‌های ضامن روند آستانه در ایران برگزار خواهد شد.

- معاون وزیر خارجه روسیه درباره توافق پیشنهادی ایالات متحده در مورد پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای (پیمان استارت نو) گفت که مسکو نمی‌تواند شروط آمریکا درباره تمدید این پیمان را بپذیرد.

- وزیر خارجه آمریکا گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این کشور تاثیری بر سیاست واشنگتن در قبال تهران ندارد.

- رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که رژیم صهیونیستی از بیش از ۱۰ سال قبل در بحرین دفتر حافظ منافع داشته و آن را اداره می‌کند.

- برخی منابع گزارش دادند که منطقه سبز بغداد بامداد امروز -سه‌شنبه- هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

- وزیر خارجه ونزوئلا با انتقاد از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رئیس‌جمهوری ونزوئلا آن را غیرقانونی و تهاجمی خواند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز