خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران/ تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران/ حمله راکتی به پایگاه نظامی «ویکتوری» در عراق

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۲۴

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران و حمله راکتی به پایگاه نظامی «ویکتوری» در عراق مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، برخی تاسیسات نفت لیبی پس از اعلام لغو حالت فوق‌العاده توسط موسسه ملی نفت به فعالیت طبیعی خود بازگشتند.

- خبرگزاری رویترز از تصمیم آمریکا برای تحریم بیش از ۲۰ فرد و نهاد مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران خبر داد.

- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، ادعای آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را غیرقانونی خواند.

- منابع خبری از اصابت دو راکت به نزدیکی پایگاه نظامی «ویکتوری» خبر دادند.

- در حالی که ادعای غیرقانونی آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران با واکنش منفی جامعه جهانی رو‌به‌رو شده است، رژیم صهیونیستی از این تلاش‌ها تقدیر کرد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌های ضد ایرانی، خواستار ادامه اعمال فشار بر تهران شد.

- رئیس کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه، پیشنهاد آمریکا درباره پیمان استارت را تلاشی برای تحت فشار قرار دادن مسکو نامید.

- دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کند.

- عضو ارشد سازمان بدر عراق با یادآوری این‌که این کشورش در جنگ با داعش مدیون ایران است، از دولت عراق خواست برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کاهش فشار این محدودیت‌ها در کنار تهران باشد.

- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از موضع کشورهای اروپایی در قبال تحریم‌های تسلیحاتی ایران انتقاد کرده و آنها را به انفعال متهم کرد.

- رئیس‌جمهوری هندوراس از تصمیم این کشور برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داد.

- مقام‌های آمریکا یک زن را به ظن ارسال نامه حاوی سم برای رئیس‌جمهوری این کشور بازداشت کردند.

- ساکنان سرزمین‌های اشغالی به‌رغم اعلام مقررات قرنطینه کامل، به خیابان‌ها آمده و علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر برجام را «فاجعه» خواند و از دولت سابق این کشور برای امضای این توافق انتقاد کرد.

- نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با ابراز تاسف از تشدید خشونت‌ها در این کشور طی روزهای اخیر، از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواست که برای کاهش خشونت‌ها تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز