خبرگزاری کار ایران

کاهش تنش،‌ پیش‌شرط آتن برای مذاکره با آنکارا

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۷۸۴

سخنگوی رسمی دولت یونان از شرط اصلی آتن برای انجام مذاکره با ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «استیلیوس پتساس»، سخنگوی دولت یونان تاکید کرد که مذاکره با ترکیه در سایه تهدیدها امکان‌پذیر نیست و شرط اصلی در این زمینه کاهش لفظی و عملی تنش است.

پتساس در ادامه درباره بحران ترکیه و یونان گفت: «خوشبختانه ما در روزهای گذشته به دنبال خروج کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه و عدم تکرار اخطار دریانوردی شاهد مرحله کاهش نسبی تنش در این زمینه بودیم. همچنین تماس‌هایی بین یونان و ترکیه در سطح مشاوران نخست‌وزیر یونان و رئیس‌جمهوری ترکیه برقرار است.»

وی در ادامه افزود: «فهرست تحریم‌هایی که شورای امور خارجه روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نشست اروپا مورد موافقت قرار گرفت،‌ تصویب خواهد شد و ما می‌خواهیم که ترکیه عملا تنش را متوقف کرده و یونان خواستار اعمال تحریم نیست، ‌بلکه به دنبال کاهش تنش است.»

این مقام یونانی تاکید کرد که سناریوی محتمل‌تر اتخاذ تصمیمی در زمینه تحریم‌های اعلام شده در نشست اروپاست تا بعدا بر اساس رفتار ترکیه اعمال شود.

وی افزود: «برای اروپا خوب نخواهد بود که فهرست تحریم‌ها را تصویب نکند.»

پتساس تاکید کرد که مذاکرات اکتشافی راهکار اختلاف بین یونان  و ترکیه است که مبتنی بر ترسیم مرزهای دریایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز