خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله طالبان به ۳ ایستگاه پلیس در ولایت ننگرهار/ پرواز موشک‌بر استراتژیک روسی بر فراز بالتیک با همراهی جنگنده‌های ناتو/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و امارات با محوریت ایران

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۴۳

حمله طالبان به ۳ ایستگاه پلیس در ولایت ننگرهار، پرواز موشک‌بر استراتژیک روسی بر فراز بالتیک با همراهی جنگنده‌های ناتو و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و امارات با محوریت ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  بریتانیا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تقریبا مطمئن است که نیروهای اطلاعاتی روسیه در مسموم شدن منتقد صاحب‌نام کرملین، نقش داشته‌اند.

- وزیر خارجه بریتانیا و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی نشستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

- رییس مرکز امورحقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و نماینده دولت ایران در دیوان بین‌المللی لاهه با اشاره به غیرقانونی بودن اعمال مجدد تحریم های آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام تاکید کرد که همه بخش‌های اقتصاد ایران شامل نفت وگاز، مالی و بانکی، خودروسازی، کشتیرانی، صنایع فلزی و ساختمان تحت تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا واقع شده و در نتیجه این رفتار خسارات مالی و غیر مالی فراوانی به مردم و شرکتهای ایرانی وارد شده است.

- نماینده جدید آمریکا در امور ایران گفت که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ساعت هشت شب شنبه به وقت شرق آمریکا احیا خواهد شد.

- نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که سوء مدیریت رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در بحران کرونا نشان‌دهنده عدم صلاحیت وی برای این سمت است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا طی نشستی خبری در کاخ سفید بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و آن را «وحشتناک و ابلهانه» خواند.

- رئیس دولت وفاق ملی لیبی از استعفا و انتقال مسئولیت‌های خود به دولت اجرایی تا پایان اکتبر خبر داد.

- وزرای خارجه آمریکا و امارات طی دیدار در واشنگتن، درباره ایران گفت‌وگو کردند.

- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو موشک‌بر استراتژیک تو- ۱۶۰ روی دریای بالتیک به پرواز درآمده و هواپیماهای نیروی هوایی دانمارک، ایتالیا، آلمان، لهستان و سوئد آنها را همراهی کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که توزیع واکسن کرونا در این کشور از ماه اکتبر آغاز شده و حدود ۱۰۰ میلیون دوز آن تا پایان سال جاری میلادی توزیع خواهد شد.

- یک منبع آگاه امروز -پنجشنبه- از حمله طالبان به سه ایستگاه پلیس در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان خبر داد.

- دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد که این سازمان در خصوص برجام بر اساس نظر شورای امنیت عمل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز