خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد/ گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع بحرین و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی/ بستری شدن رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه در بیمارستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۲۷۰

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع بحرین و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بستری شدن رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه در بیمارستان مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نمایندگان ترکیه و یونان بناست فردا -‌سه‌شنبه- در دفاتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)‌ در بروکسل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

- رئیس شورای اروپا گفت که این بلوک نمی‌خواهد ازش سؤاستفاده شود و خواستار تجارتی عادلانه‌تر است.

- وزیر دفاع بحرین طی تماسی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کرد.

- وزارت خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه از نیروهای سیاسی در لبنان خواست تا هرچه زودتر تشکیل دولت دهند.

- رئیس‌جمهوری چین طی نشستی ویدئویی خواست تا مذاکرات بر سر سرمایه‌گذاری میان دو طرف را سرعت بخشد.

- رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان بستری شد.

- گزارش‌ها حاکی از حمله به یک کاروان حامل تجهیزات و خودروهای زرهی آمریکایی در استان بابل است.

- نخستین نشست مذاکره مستقیم نمایندگان طالبان و هیأت افغان سه‌شنبه برگزار می‌شود.

- سفارت آمریکا در بغداد بار یگر هدف حمله راکتی قرار گرفت.

- خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که رهبر این کشور از تلاش‌های ارتش برای بازسازی شهرهای آسیب‌دیده از طوفان‌ها و سیل‌های تابستانی اخیر تقدیر کرد.

- لایحه جنجالی دولت بریتانیا در خصوص نادیده گرفتن بخش‌های کلیدی از موافقت‌نامه سال گذشته برگزیت میان لندن و اتحادیه اروپا، از نخستین سد پارلمانی گذشت.

- سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که شرایط کرونایی اروپا در فصل پاییز وخیم‌تر شده و این قاره با افزایش مرگ و میر رو‌به‌رو خواهد شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در کالیفرنیا با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در غرب این کشور، بار دیگر گفت که به اعتقاد وی، این آتش‌سوزی‌ها بیش از آن‌که به گرمایش زمین مرتبط باشد به سوء مدیریت مربوط است.

- وزیر خارجه آمریکا با مانور تبلیغاتی در خصوص یک ادعای بی‌اساس و بدون سند، مبنی بر تصمیم ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، گفت که واشنگتن این هشدار را جدی می‌گیرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار مواضع ضدایرانی خود و استناد به گزارش‌های دروغ و فاقد سند، گفت که واشنگتن هرگونه حمله ایران را هزار برابر پاسخ می‌دهد.

- بلومبرگ گزارش داد که توافق صلح بین اسرائیل و امارات منجر به عادی‌سازی فوری روابط نخواهد شد بلکه آغاز یک عملیات طولانی‌مدت برای تقویت همکاری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز