خبرگزاری کار ایران

ادعای وزیر خارجه بحرین:

توافق سازش با اسرائیل گامی برای احیای حقوق مردم فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۳۵

وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق سازش با اسرائیل گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و تلاش در راستای ابتکار صلح عربی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «عبداللطیف الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز گذشته -شنبه- مدعی شد که توافق سازش با اسرائیل گام مهمی برای باز پس گیری حقوق مردم فلسطین و عملی کردن ابتکار صلح عربی به شمار رفته و منطقه را امن­تر و باثبات‌­تر قرار می­‌دهد.

الزیانی گفت: «توافق سازش با اسرائیل بر اساس اعتقاد حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به اهمیت حرکت رو به جلو در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و دادن امید به جوانان و مردم منطقه پس از رنج آن‌ها از جنگ­‌های اخیر صورت گرفته است.»

وزیر امور خارجه بحرین با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین یک مسئله اصلی برای صلح است، مدعی شد که کشورش به دنبال راه‌حلی است که راهکار دو کشوری را تایید کرده و به کشورها و مردم منطقه فرصتی برای صلح فراهم کند.

 وی درباره توافق سازش بین بحرین و اسرائیل مدعی شد که این توافق نقشه راهی را برای صلح و رسیدن به خاور‌میانه‌­ای با‌ثبات‌تر، امن‌تر و شکوفاتر برای کشورها و ملت‌های منطقه ترسیم می­‌کند.

الزیانی در ادامه افزود: «بحرین این گزینه را به عنوان یک گزینه استراتژیک انتخاب کرد چنانچه بیانیه اعلام شده نیز بر پایبندی طرفین به ادامه تلاش­‌ها برای دست یابی به راهکاری عادلانه‌تر و پایاتر برای جنگ اسرائیل و فلسطین تاکید می­‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز