خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته اجرایی ساف:

توافق اسرائیل و بحرین ضربه خائنانه دیگری به مسأله فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۵۹۳

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در واکنش به توافق اسرائیل و بحرین برای عادی‌سازی روابط گفت که این اقدام ضربه خائنانه دیگری به مسئله فلسطین و آرمان‌های آن است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در واکنش به توافق اسرائیل و بحرین برای عادی‌سازی روابط گفت که این اقدام ضربه خائنانه دیگری به مسئله فلسطین و آرمان‌های آن است.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش برخی از کشورها برای لغو پیش‌نویس محکومیت توافق عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و اسرائیل که در جلسه اتحادیه عرب توسط فلسطین ارائه شده بود نیز نشانگر پیروی این کشورها از خط مشی امارات بود.

ابویوسف با اشاره به اینکه این اقدام‌ها منجر به افزایش تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد، گفت که دولت فلسطین در واکنش به توافق اسرائیل و بحرین برای عادی‌سازی روابط، سفیر خود در منامه را فراخواند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد، توافق برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و بحرین، اصراری است برای اجرای مفاد معامله قرن که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

«داوود شهاب» مسئول دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به این توافق اظهار داشت که این توافق، سقوط سیاسی جدید بود که پس از آنکه اتحادیه عرب حامی خروج از اجماع عربی شد، قابل پیش‌بینی بود.

وی تاکید کرد که بحرین و پادشاه این کشور تحت فرمان و دستورات آمریکا عمل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که پس از امارات متحده عربی٬ بحرین نیز برای عادی سازی روابط با اسرائیل به توافق رسید.

بحرین چهارمین کشور عربی پس از مصر، اردن و امارات متحده عربی است که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توافق کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز