خبرگزاری کار ایران

گزارشگر ویژه سازمان ملل:

احکام سعودی در پرونده ترور خاشقجی فاقد مشروعیت قانونی و اخلاقی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۸۱

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه حکام عربستان در پرونده ترور روزنامه‌نگار سعودی را فاقد مشروعیت قانونی و اخلاقی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «آگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه تاکید کرد که احکام مقام‌های سعودی در پرونده ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی فاقد مشرعیت قانونی و اخلاقی است.

کالامار روز گذشته -دوشنبه- با انتشار سلسله پیام‌های توئیتری نوشت: این احکام از مشروعیت قانونی و اخلاقی برخوردار نیستند، زیرا یک فرایند قضایی بی‌طرفانه انجام شده که عادلانه و شفاف نبوده است.

وی افزود: پنج قاتل مزدور به ۲۰ سال زندان محکوم شدند، اما مقام‌های عالی رتبه‌ای که اعدام خاشقجی را طراحی و از آن استقبال کردند، همچنان آزاد هستند. و در این پرونده در مورد مسئولیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی حتی صحبتی نشده است.

این مقام سازمان ملل متحد تاکید کرد که نباید اجازه داد این احکام منجر به کاهش فشارهای بین‌المللی در این پرونده شود و دولت‌های کشورها به ویژه اعضای شورای امنیت که سکوت در روند دادرسی را تحت‌نظر داشته‌اند، باید همه تلاش خود را برای پیروزی عدالت انجام دهند.

وی همچنین گفت که انتشار گزارش‌های اطلاعات آمریکا در مورد میزان مسئولیت ولیعهد سعودی در ترور خاشقجی بیش از هر زمان دیگری مهم است. 

دادستان کل عربستان سعودی حکم مجازات ۲۰ سال حبس را برای ۵ متهم و بین ۷ تا ۱۰ سال را برای سه متهم دیگر پرونده ترور خاشقجی را صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز