خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه:

ناتو واحدهای نظامی آمریکایی بیشتری به لهستان اعزام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۹۴

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ناتو قصد دارد در آینده نزدیک واحدهای نظامی آمریکایی بیشتری را به لهستان منتقل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ناتو قصد دارد در آینده نزدیک واحدهای نظامی آمریکایی بیشتری را به  لهستان منتقل کند.

به گفته وزیر دفاع روسیه، تعداد نظامیان ناتو مستقر در اروپای شرقی از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

شویگو در ادامه افزود که آمریکا و دیگر کشورهای خارج از منطقه به بهانه بازدارندگی استراتژیک روسیه، قصد دارند حضور نظامی خود را در اروپای شرقی گسترش بدهند. این عملیات در نزدیکی مرزهای روسیه با وجود تعهدات ناتو در خصوص عدم استقرار نیروها در خط تلاقی«وجود نیروهای نظامی» که در پیمان روسیه –ناتو امضا شده در سال ۱۹۹۷ قید شده است، صورت می‌گیرد.

شمار نفرات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی  تقریبا دوبرابر شده است. بر اساس سناریوی آنها، ایجاد گروهک‌های بزرگ نظامی در بخش شرقی ناتو در دستور کار است.

وزیر دفاع روسیه به ناتو پیشنهاد کرد تعداد رزمایش‌ها در زمان پاندمی کاهش یابد تا مانع از وخیم شدن آتی روابط  بشود، اما ناتو این پیشنهاد را رد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز