خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت شامل وزرا و مسئولان خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۳۸

بازپرس دادگاه لبنان در چارچوب بازجویی‌­ها در پرونده انفجار بندر بیرت به اظهارات نخست وزیر وقت حادثه گوش سپرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه  از روند تحقیقات گزارش دادند که «فادی صوان»، قاضی پرونده انفجار بندر بیروت به اظهارات «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشین لبنان گوش داد.

این منابع گزارش دادند که جلسه بازجویی بر موضوع  نامه‌های دریافتی نخست‌وزیر از سرویس های امنیتی درباره وجود نیترات آمونیوم در بندر بیروت خبر داد.

همچنین دستورهای صادر شده از سوی دیاب به سیستم‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با این موضوع و دلایل تاخیر  تخلیه این مواد منفجره از انبار شماره ۱۲ پیش از انفجار آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ورود ناگهانی قضی صوان عصر روز پنجشنبه به مقر دولت و شنیدن اظهارات  نخست‌وزیر در محافل سیاسی و قضایی غافلگیر کننده بود، زیرا وی بالاترین مرجع سیاسی در پرونده تحقیق در انفجار بندر است.

یک منبع قضایی اعلام کرد که شنیدن اظهارات نخست‌وزیر قبل از احضار وزرای فعلی و پیشین کار و دارایی برای تحقیقات بیانگر این است که تحقیقات بدون هیچ مانعی پیش می‌رود و هیچ کس فراتر از قانون نیست.

این منبع درباره اینکه آیا بازپرس قضایی از سایر رهبران سیاسی نیز انجام خواهد شد یا خیر گفت: «این تحقیقات شامل همه کسانی خواهد شد که باید از آن‌ها بازجویی شود.»

بنا به گزارش‌ها، دو هفته آینده برای تحقیقات در این پرونده بسیار تعیین‌کننده خواهد بود‌، زیرا قاضی چهار شاهد برا دوشنبه برای شنیدن اظهاراتشان احضار خواهد کرد.

وی شایعه‌ها درباره امتناع وزرای پیشین و فعلی از بازجویی را رد کرد و گفت: «قاضی صوان هنوز هیچ یک از آن‌ها را احضار نکرده و همچنین هیچ تاریخی برای بازجویی آن‌ها مشخص نشده است.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز