خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر عجیب دونالد ترامپ:

مردم آمریکا ۲ بار رای بدهند

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۵۱

رئیس‌جمهوری آمریکا، در یکی از عجیب‌ترین اظهارات خود، به مردم کشورش پیشنهاد داد که در انتخابات پیش رو، دو بار رأی بدهند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در یکی از عجیب‌ترین اظهارات خود، به مردم کشورش پیشنهاد داد که در انتخابات پیش رو، دو بار رأی بدهند.

وی این اقدام را آزمونی برای صحت اعتبار رأی‌گیری پُستی عنوان کرده که به زعم وی جز فساد و تقلب، ارمغان دیگری برای ایالات متحده به همراه ندارد.

توجیه رئیس‌جمهوری آمریکا این است که اگر شیوه غیرحضوری رأی‌گیری پُستی آنگونه که دموکرات‌ها می‌گویند بی‌عیب و نقص است، چنانچه فردی از طریق آن اقدام به ارسال رأی کند، به طور خودکار قادر نخواهد بود که در روز انتخابات، به طور حضوری رأی خود را به صندوق بیندازد.

ترامپ بارها مدعی شده که دموکرات‌ها قصد دارند با توسل به شیوه‌های غیرحضوری رأی‌گیری، نتیجه انتخابات را به نفع خود دستکاری کنند. در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ، اتحادیه آزادی‌های مدنی خطاب به مردم هشدار داد که پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا غیرقانونی است و نباید به سخنان وی توجه کرد.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در دفاع از ترامپ گفت: «نمی‌دانم قوانین رأی‌گیری در هر ایالت چگونه است؛ اما رأی‌گیری پستی فسادخیز و به منزله بازی با آتش است».

رأی‌گیری پستی امر تازه‌ای در آمریکا محسوب نمی‌شود و حتی در انتخابات ۲۰۱۶ نیز که نتیجه به نفع ترامپ تمام شد، از هر چهار رای‌دهنده، یک نفر به صورت پستی رأی داده بود. اما مشکل آنجاست که اکثر افرادی که از این شیوه رأی‌گیری استقبال می‌کنند، از حزب دموکرات هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز