خبرگزاری کار ایران

سازمان امنیت بلژیک: ایدئولوژی افراطی‌گری هنوز از بین نرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۵۶۴

رئیس سازمان ارزیابی تهدیدات تروریستی در بلژیک تاکید کرد که تهدید تروریستی و ایدئولوژی افراطی‌گری به رغم نابودی بخش بزرگی از شبکه‌های خشونت‌آمیز از بین نرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پاول ون تگلت»، رئیس سازمان ارزیابی تهدیدات تروریستی در بلژیک در واکنش به محاکمه عاملان حمله به روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو» در آغاز سال ۲۰۱۵  تاکید کرد که به رغم نابودی بخش بزرگی از شبکه‌های خشونت، تهدید تروریستی و ایدئولوژی افراطی‌گری از بین نرفته است.

ون تگلت خاطرنشان کرد که تهدید تروریستی همچنان در کشورهای اروپایی از جمله بلژیک وجود دارد.

وی گفت: «می‌توانیم بگوییم گروه تروریستی داعش قادر به اعزام عناصر افراطی به اروپا نیست، اما این بدان معنا نیست که ایدئولوژی این گروه از بین رفته است.»

تگلت به داده‌هایی مبنی بر ادامه گسترش گروه‌های افراطی در جهان به ویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و افغانستان استناد کرده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد عناصر افراطی بلژیکی در خارج پاسخ داد که از هر ۴۲۰ نفر ۱۵۰ نفر چند سال پیش کشور را به مقصد سوریه و عراق ترک کرده‌اند.

تگلت همچنین تاکید کرد که ۷۰۰ شهروند بلژیکی در داخل کشور زندگی می‌کنند که در فهرست افراد خطرناک قرار می‌گیرند. 

وی گفت: «افراط‌گرایان امروز بزرگ‌ترین خطر برای اروپا به شمار می‌روند، زیرا به راحتی می‌توان عقاید آن‌ها را بازیچه قرار داد و برای انجام حملات تروریستی تحریک کرد.»

تگلت همچنین با اشاره به ادامه مبارزه با افراط‌گرایان تاکید کرد: «مقامات مربوطه با آن‌ها به همان روشی که با دیگر افراط‌گرایان برخورد می‌کنند ، برخورد خواهند کرد.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز