خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژرونال گزارش داد:

ارجاع ۶ میلیون سند آرشیو رژیم بعث عراق به بغداد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۶۷۳

روزنامه «وال استریت ژورنال» از اقدام آمریکا به بازگرداندن شش میلیون سند از آرشیو رژیم بعث عراق به صورت مخفیانه از طریق فرودگاه بغداد خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه وال استریت ژورنال امروز -سه‌شنبه- گزارش داد که آمریکا روز گذشته شش میلیون سند از آرشیو رژیم بعث عراق را که حاوی اسرار و روش‌های نظام پیشین و اسامی اعضای بعثی و جاسوسان است، با هواپیمای باری و به صورت مخفیانه از طریق فرودگاه بغداد بازگردانده است. 

در این گزارش آمده است که این مجموعه اسناد که مقامات آمریکایی با ارجاع آن به عنوان حسن نیت در قبال نخست‌وزیر جدید موافقت کرده‌اند، به عنوان منبع بسیار مفیدی برای عراقی‌ها و ابزار حرکت به سمت صلح بین اختلافات عمیق در جامعه عراق به شمار می‌رود اما با توجه به شرایط فعلی عراق آرشیو مذکور در ابتدا در مکانی سری نگه‌داری شده و باز نمی‌شود.

یک مقام مسئول در وزرات خارجه عراق اعلام کرد که بغداد خواستار ارجاع آرشیو شده و آمریکا هیچ مدرکی دال برسؤاستفاده عراق از از اسناد و مدارک بازگردانده شده در سال ۲۰۱۳ در اختیار ندارد. 

یک مقام آمریکایی نیز درباره آرشیو ارجاعی گفت: «این آرشیو بخشی از بایگانی  به دلیل  گذشته تاریخی آنان است. عراق یک کشور مستقل است و آن‌ها باید مسئول هرگونه اقدامات احتیاطی باشند تا بتوانند مانع  سؤاستفاده احتمالی از این اسناد شوند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز