خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

آغاز روند گفت‌وگوهای تسلیحاتی آمریکا و تایوان/ برکناری شماری از مقام‌های وزارت دفاع عربستان/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۳۶۸

آغاز روند گفت‌وگوهای تسلیحاتی آمریکا و تایوان، برکناری شماری از مقام‌های وزارت دفاع عربستان و مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های لیبی شامگاه دوشنبه از وقوع انفجار در پایگاه نظامی یرموک در جنوب طرابلس خبر دادند.

- وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که این کشور شاهد افزایش فعالیت‌های روسیه در آلاسکا و دیگر بخش‌های جهان است.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن بنا دارد تحریم‌های نفتی بر کاراکاس را تشدید کند.

- نماینده دموکرات ایالت تگزاس در کنگره آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شد.

- رئیس‌جمهوری فرانسه برای دومین بار بعد از انفجار مهیب بیروت به لبنان سفر کرد.

- سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق مقابله کرده و بیشتر موشک‌ها را منهدم کردند.

- امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای مشترک درباره توافق ننگین ابوظبی و تل آویو صادر کردند.

- پادشاه عربستان با صدور حکمی دستور برکناری و بازجویی از شماری از مقام‌های وزارت دفاع این کشور را صادر کرد.

- معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که اختلاف میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تنها به نفع تهران است.

- کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، وی را عامل تشدید بحران‌های ایالات متحده خواند.

- شهردار کنوشا از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به این شهر ابراز نارضایتی کرد و گفت که امیدوار است این سفر انجام نشود.

- آمریکا و تایوان به‌رغم مخالف چین، گفت‌وگوهای تسلیحاتی جدیدی را آغاز کرده‌اند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا دموکرات‌ها را به ایجاد هرج و مرج در کشور متهم کرده و گفت که در صورت به قدرت رسیدن آنها، همه شهرهای ایالات متحده به پورتلند تبدیل می‌شود.

- خبرگزاری «ان‌اچ‌کی» امروز -سه‌شنبه- گزارش داد که دبیر کابینه ژاپن موفق به کسب حمایت بزرگ‌ترین جناح در حزب حاکم این کشور شده است.

- برخی منابع از تصمیم امارات و رژیم صهیونیستی برای تاسیس پایگاه‌های جاسوسی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن خبر دادند.

- سفارت روسیه در واشنگتن، رزمایش نظامی آمریکا در استونی که برای اول تا دهم سپتامبر برنامه‌ریزی شده است را تحریک‌آمیز و خطرناک خواند.

- خبرگزاری فرانسه با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر وتوی قطعنامه سازمان ملل درباره تکفیری‌ها، آن را نشانه تشدید شکاف واشنگتن با اروپا دانست.

- رئیس‌جمهوری ونزوئلا بیش از ۱۰۰ مخالف سیاسی در این کشور را با هدف پیشبرد مصالحه ملی عفو کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز