خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در بغداد: واشنگتن قصد حضور نظامی دائم در عراق را ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۲۱۰

سفیر آمریکا در بغداد بر عدم نیت واشنگتن برای ادامه حضور نظامی در عراق و برداشت اشتباه از رابطه ائتلاف بین‌المللی و دولت عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغدادالیوم، «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد امروز -دوشنبه- تاکید کرد که آمریکا قصد حضور نظامی دائم در عراق را ندارد و از رابطه بین ائتلاف بین‌المللی با دولت عراق برداشت اشتباه شده است. 

تولر در نشست با خبرنگاران گفت که طی پنج سال گذشته به همراه نیروهای عراقی پیروزی‌های فراوانی را در مبارزه با گروه تروریستی داعش محقق کردیم و ما اکنون در پایان این نبرد قرار داریم. 

وی تاکید کرد که با تیم فنی برای تعیین شرایط در مرحله پایانی مبارزه با داعش گفت‌و‌گو خواهیم کرد. 

تولر در ادامه افزود: «ما همواره از بسیاری از شرکای عراقی می‌شنویم که شراکت با آمریکا باید ادامه یابد.» 

وی گفت: «برخی عقاید افراطی وجود دارد که با شلیک موشک به دنبال هدف قرار دادن حضور نظامی و دیپلماسی آمریکا هستند و این موارد نماینده مردم عراق و منافع این کشور نیستند.» 

سفیر آمریکا تاکید کرد که گفت‌و‌گوهای فنی برای بررسی بازآرایی نیروهای آمریکایی در جریان است و برخی توافق‌هایی نیز درباره استقرار مجدد نیروهای ائتلاف بین‌المللی و کاهش نیروها حاصل شده است. 

وی در پایان تاکید کرد: ما چالش¬های بزرگ دولت عراق برای تحقق اهداف خود را درک می¬کنیم، این کشور به امنیت و ایجاد فرصت¬های شغلی و غلبه بر بحران¬ها نیاز دارد و ما برای تقویت دولتی با حاکمیت مستقل و ساخت اقتصاد  و بخش خصوصی ایفای نقش می¬کنیم. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز