خبرگزاری کار ایران

«مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۱۷۳

سفیر لبنان در آلمان، امروز -‌دوشنبه- مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مصطفی ادیب»، سفیر لبنان در آلمان، امروز -‌دوشنبه- مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

«مصطفی ادیب» در رایزنی‌های پارلمانی امروز ۹۰ رای به دست آورد و از سوی رئیس‌جمهور لبنان مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شد.

فراکسیون حزب‌الله و فراکسیون «المستقبل» از جمله طرف‌هایی بودند که در رایزنی‌های امروز، مصطفی ادیب را به عنوان نامزد خود معرفی کردند. 

فراکسیون «دیدار دموکراتیک» به ریاست «تیمور جنبلاط»، «مصطفی ادیب»، سفیر لبنان در آلمان را به عنوان نخست‌وزیر انتخب و اعلام کرد که در دولت آینده مشارکت نخواهد کرد. 

فراکسیون «الجمهوریه القویه» (جمهوری قدرتمند) که نماینده حزب «القوات اللبنانیه» است، «نواف سلام»، سفیر پیشین لبنان در سازمان ملل را به عنوان نامزد نخست‌وزیری انتخاب کرد.

دو فراکسیون«جنبش امل» به ریاست «نبیه بری» رئیس پارلمان نیز ادیب را برای سمت نخست‌وزیری انتخاب کردند.

فراکسیون «لبنان قدرتمند» به ریاست «جبران باسیل» نیز ادیب را برگزیدند. 

رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید در آستانه سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه به لبنان صورت می‌‌گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز