خبرگزاری کار ایران

تشدید سرکوب مخالفان و خانواده‌هایشان در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۸۶۷

یک پایگاه خبری آلمانی از تشدید سرکوب مخالفان بازداشت شده در زندان ها و خانواده هایشان در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا، پایگاه دویچه وله گزارش داد که مقامات سعودی حملات سرکوبگرانه علیه مخالفان بازداشت شده وخانواده هایشان را تشدید کرده‌اند. 

این گزارش همزمان با اقدام مقامات سعودی به بازداشت آخرین فرد از خانواده «سعد الجبری» افسر پیشین اطلاعاتی منتشر شده است. 

الجبری در ماه جاری شکایت قضایی علیه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را در یک دادگاه آمریکایی ارائه و وی را به اعزام تیمی برای قتلش در کانادا مانند جنایت ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار مقتول سعودی متهم کرد.

دویچه وله به نقل از «لینا»، خواهر «لجین الهذلول» فعال برجسته در زمینه امور زنان اعلام کرد که افراد خانواده اش از اینکه هنوز خبری درباره لجین ندارند، به شدت نگران هستند. 

لینا این پرسش را مطرح کرد که ما نمی¬دانیم اگر مقامات سعودی موضوعی برای پنهان کردن ندارند، چرا همه راه¬های ارتباطی با لجین را قطع کرده¬اند.

وی تاکید کرد که خواهرش درنخستین مرحله بازداشت شکنجه شده بود. 

این پایگاه خبری به گزارش خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر اینکه اخبار «سلمان العوده»، مبلغ برجسته سعودی که در سال ۲۰۱۷ بازدشات و به مجازات اعدام محکوم شد، از ماه مه قطع شده است. 

همچنین خانواده¬های «شاهزاده بسمه» دختر سعود و «محمد بن نایف»، ولیعهد پیشین عربستان نیز بر اساس گزارش منابع آگاه منزوی و مهجور شده‌اند. 

دویچه وله اعلام کرد که تماس با شاهزاده بسمه از ماه آوریل پس از آنکه وی علنا از بن سلمان خواست آزادش کند، قطع شده است.

مقامات سعودی هنوز به گزارش این پایگاه آلمانی واکنش نشان نداده‌اند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز