خبرگزاری کار ایران

همکاری امارات و اسرائیل برای ساخت پایگاه‌های اطلاعاتی و نظامی در جزیره سقطری یمن

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۶۸۳

مجمع یهودیان فرانسه گزارش داد که امارات جایگاهی را در یمن برای اسرائیل از طریق جزیره استراتژیک سقطری جهت ساخت پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، مجمع یهودیان فرانسه گزارش داد که امارات جایگاهی را در جزیره استراتژیک سقطری در یمن به اسرائیل اختصاص داده تا از این طرق پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی در آنجا تاسیس کنند. 

این مجمع افزود که این پایگاه‌ها برای کنترل تحرکات نیروی دریایی ایران در منطقه و تجزیه و تحلیل حرکت دریایی و هوایی در جنوب دریای سرخ اختصاص خواهد داشت.

این مجمع تاکید کرد که تاسیس پایگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در جزیره سقطری در یمن درچارچوب همکاری مخفیانه و مستمر با امارات طی چندین سال صورت گرفته و از جمله اهداف آن نظارت بر تحرکات جنبش انصارالله و کنترل ناوبری دریایی در منطقه است.

همچنین تاکید شده است که اسرائیل از سال ۲۰۱۶ ساخت بزرگترین پایگاه اطلاعاتی در حوزه دریای سرخ در کوه امباساریا واقع در اریتره در منطقه‌ استراتژیک مشرف به تنگه باب المندب را آغاز کرده است.

به گزارش این پایگاه، اسرائیل و امارات همه تدارکات لجستیکی را برای ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی جهت جمع‌آوری اطلاعات در سراسر خلیج عدن از باب المندب تا جزیره سقطری که تحت کنترل امارات است، آماده کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز