خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

رهگیری هواپیماهای شناسایی غربی از سوی جنگنده‌های روسیه/ قطع روابط اوکراین با بلاروس/ بهبودی وضعیت جسمی رهبر مخالفان روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۱۳

رهگیری هواپیماهای شناسایی غربی از سوی جنگنده‌های روسیه، قطع روابط اوکراین با بلاروس‌ و بهبودی وضعیت جسمی رهبر مخالفان روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، در پی ناآرامی‌های سیاسی در بلاروس، کی‌یف اعلام کرد که تمامی روابط خود با مینسک را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با استعفای آبه شینزو نخست وزیر پیشین ژاپن، گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن از روابط دوستانه و تاریخی برخوردارند.

- وزارت دادگستری آمریکا دو شهروند ایران و دو شهروند اندونزی را به ۱۹ مورد مربوط به صادرات قطعات هواپیما به ایران متهم کرده است.

- جنگند‌های روسیه هواپیمای شناسایی استراتژیک نیروهای غربی را رهگیری کردند.

- وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که سه پایگاه اینترنتی متعلق به شرکت‌هایی که در انتقال سوخت ایران به ونزوئلا مشارکت داشته‌اند را مسدود کرده است.

- سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تلاش اتحادیه اروپا برای «نادیده گرفتن منافع» کشورش را منجر به ایجاد دور جدیدی از تنش‌ها در منطقه دانست.

- سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعهد این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا افرادی که هنگام سخنرانی وی در واشنگتن تظاهرات کردند را عده‌ای اوباش نامید.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از اقدام یکجانبه دولت این کشور مبنی بر خروج از برجام دفاع کرد.

- سخنگوی رهبر مخالفان روسیه که در حال حاضر در بیمارستان بستری بوده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد، از بهبود وضعیت جسمی وی خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز تاسف نسبت به استعفای نخست‌وزیر ژاپن گفت که نسبت به این مساله احساس بدی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز