خبرگزاری کار ایران

انتقاد پنتاگون از پرتاب موشکی چین

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۶۰

پنتاگون در واکنش به پرتاب موشکی اخیر چین اعلام کرد که این اقدام منجر به بی‌ثباتی اوضاع در دریای جنوبی چین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون در واکنش به پرتاب موشکی اخیر چین اعلام کرد که این اقدام منجر به بی‌ثباتی اوضاع در دریای جنوبی چین خواهد شد.

در اعلامیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که چین با پرتاب موشک‌ها به بی‌ثباتی اوضاع در دریای جنوبی چین دامن می‌زند.

چندی پیش یک منبع نظامی چین اعلام کرد که این کشور در واکنش به نقض حریم هوایی خود از سوی آمریکا چند موشک را به سوی دریای جنوبی چین پرتاب کرده است. چین تاکید کرده است که نمی‌خواهد همسایگان آن، اهداف این کشور را اشتباه تعبیر کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین صبح چهارشنبه گذشته اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا روز قبل با ورود به منطقه پرواز ممنوع نظامی، حریم هوایی چین را نقض کرده است. وزارت دفاع چین نیز نقض حریم هوایی این کشور از سوی هواپیمای جاسوسی آمریکا را تحریکی آشکار توصیف کرد که به سوء تفاهمات دو جانبه دامن خواهد زد و می‌تواند به تقابل هوایی یا دریایی با آمریکا منجر شود.

چین طی روزهای اخیر و در پاسخ به تحرکات خصمانه و ستیزه‌جویانه آمریکا در منطقه دریای جنوبی چین، در چهار منطقه دریایی از جمله دریای چین جنوبی و دریای زرد اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کرده است.

کارشناسان نظامی اعلام کرده‌اند که اقدام اخیر چین، آزمونی برای سنجش میزان آمادگی پکن در برابر تهدیدات احتمالی آمریکاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز