خبرگزاری کار ایران

استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع مخالف سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۷۵

تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع مخالف سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ریاض المالکی»، وزیر خاجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه­‌ای از موضع کشور سودان در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که در دیدار «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر این کشور با «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا اعلام شد، استقبال کرد.

المالکی تاکید کرد که این موضع از دیگر مواضع بردارانه، تاریخی و متعهدانه سودان در قبل مسائل امت و در صدر آن‌ها مسئله فلسطین متفاوت نیست.

وی از مخالفت سودان با سیاست باج‌خواهی و اعمال فشار آمریکا که لغو نام این کشور از فهرست تروریسم را مشروط به عادی‌سازی روابط با اسرائیل برشمرده قدردانی کرد.

این وزیر فلسطینی همچنین از موضع احزاب سیاسی سودان در بدنه شورای ریاستی که مخالفت خود را با هر نوع عملیات عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی پیش از پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین و دیگر کشورهای عربی  و تحقق استقلال و آزادی مردم فلسطین و پایتختی قدس شرقی اعلام کردند، تقدیر کرد.

وی در ادامه از موضع ثابت و پایدار مردم سودان در حمایت مطلق از حق استقلال و آزادی مردم فلسطین و مخالفت با همه اشکال عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال و تقدیر کرد.

سخنگوی دولت سودان اعلام کرده بود که حمدوک در دیدار با پمپئو اعلام کرده بود دولتش وظیفه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ندارد و از وی خواسته بود موضوع حذف نام سودان از فهرست تروریسم را از موضوع عادی‌سازی با اسرائیل جدا کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز