خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ناآرامی در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی/ تاکید رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر عدم اجماع برای بازگرداندن تحریم‌های ایران/ مخالفت دادگاه کانادا با انتشار اسناد بیشتر درباره بازداشت مدیرمالی هوآوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۷۸

ناآرامی در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی، تاکید رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر عدم اجماع برای بازگرداندن تحریم‌های ایران و مخالفت دادگاه کانادا با انتشار اسناد بیشتر درباره بازداشت مدیرمالی هوآوی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌ جریان «المستقبل» لبنان گفت که تمایلی برای کاندیداتوری سمت نخست‌وزیری ندارد.

- معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ایالات متحده در پشت بسیاری از حملات سایبری در جهان قرار دارد و آن کشور با متحدانش در حال تقویت اقدام‌های اطلاعاتی و تخریبی در فضای مجازی علیه سایر کشورها هستند.

- رئیس دوره‌ای شورای امنیت تصریح کرد که در این شورا در خصوص درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران اجماع وجود ندارد.

-نماینده چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران آغاز نشده است.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار برخی ادعاهای بی‌‌اساس، گفت که واشنگتن به تلاش برای حفظ تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ادامه می‌دهد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که جلسه امروز، موضع اکثریت اعضای شورای امنیت مبنی بر حفظ برجام را به وضوح نشان داد.

- نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی در نشست مجازی شورای امنیت بار دیگر بر مخالفت اعضای اروپایی برجام با فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا تاکید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد بحرین شد.

- وزیر خارجه پیشین آمریکا به کاندیدای دموکرات‌ها توصیه کرد در شب انتخابات، شکست را نپذیرد چرا که اعلام نتایج نهایی نیاز به زمان دارد.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع رویدادی امنیتی در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

- خانواده شهروند سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کردند که وی پس از شلیک پلیس، فلج شده است.

- «امریکن ایرلاینز» اعلام کرد که چنانچه کمک‌های بیشتری از کنگره دریافت نکند، ۱۹ هزار فرصت شغلی را حدف خواهد کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با مقام‌های منامه درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ونزوئلا که خرید موشک از ایران را «ایده خوبی» دانسته بود، واکنش نشان داد.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان نظر شخصی خود، بار دیگر از تصمیم آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه ابراز تاسف کرد.

- دادگاهی در کانادا با درخواست مدیر مالی شرکت هوآوی چین برای آزادسازی اسناد بیشتری درباره بازداشت وی در سال ۲۰۱۸ میلادی مخالفت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز