خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه اردن و روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۹۳۷

وزرای خارجه اردن و روسیه درباره راهکارهای تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه تلفنی گفت‌‌و‌گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز گذشته -دوشنبه-  در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود به مناسب پنجاه و هفتمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور راهکارهای افزایش همکاری در زمینه‌­های مختلف را بررسی کرده و از پیشرفت مداوم در روابط دو جانبه تقدیر کردند.

الصفدی و لاوروف تاکید کردند که مسیر روابط دو‌جانبه به سمت چشم‌اندازی گسترده پیش می‌­رود.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر ادامه هماهنگی تلاش‌­ها برای حل بحران‌های منطقه و در صدر آن تلاش‌­های صورت گرفته برای تحقق صلح عادلانه و پایدار در مسئله فلسطین بر اساس راهکار دو دولت و قانون بین‌المللی تاکید کردند.

وزرای خارجه سوریه و اردن همچنین تلاش­‌ها برای دست‌یابی به راهکار سیاسی در بحران سوریه را به گونه‌­ای که حاکمیت این کشور را حفظ و امنیت و ثبات را برقرار کند، بررسی و بر اهمیت تشکیل نشست­‌های کمیته قانون اساسی در ژنو با نظارت سازمان ملل تاکید کردند.

دو طرف در ادامه، تحولات لیبی را ارزیابی و تاکید کردند که راهکار نظامی برای بحران این کشور وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز