خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

استعفای مشاور ارشد کاخ سفید/ انفجار خط لوله اصلی گاز سوریه در ریف دمشق/ تاکید نخست‌وزیر مغرب بر مرود بودن عادی‌سازی روابط با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۳۴۹

استعفای مشاور ارشد کاخ سفید، انفجار خط لوله اصلی گاز سوریه در ریف دمشق و تاکید نخست‌وزیر مغرب بر مرود بودن عادی‌سازی روابط با اسرائیل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی رسمی فرماندهی پلیس استان کربلا از ممنوعیت ورود ساکنان ۱۳ استان عراق به کربلا تا سیزدهم محرم خبر داد.

- سناتور ایالت ماساچوست از رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان «ضدعلم‌ترین و ضدمحیط‌زیست‌ترین» رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده یاد کرد.

- منابع خبری از وقوع انفجار در مسیر کاروان ائتلاف به رهبری آمریکا در نزدیکی پایگاه التاجی خبر دادند.

- وزیر امور خارجه روسیه، تلاش‌های آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را منجر به ایجاد بحران در شورای امنیت دانست.

- ساکنان سرزمین‌های اشغالی بار دیگر علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

- رئیس‌جمهوری ونزوئلا امروز -یکشنبه- از ایران برای کمک به غلبه بر تحریم‌های نفتی آمریکا تقدیر کرد.

- سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از سفر یک هیات بلندپایه این دفتر به پاکستان خبر داد.

- شبکه اجتماعی توئیتر یک بار دیگر پیام رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل شکستن قوانین این شبکه اجتماعی پنهان کرد.

- یک عضو بلندپایه جریان حکمت ملی عراق از احتمال لغو سفر نخست‌وزیر این کشور به اردن خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که سازمان غذا و داروی این کشور (اف‌دی‌ای) مجوز اضطراری استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان کرونا را صادر کرد.

- نخست‌وزیر ژاپن که از مدتی قبل گمانه‌زنی‌هایی درباره وضعیت سلامت وی مطرح شده است، امروز -دوشنبه- بار دیگر به بیمارستان می‌رود.

- بنیان‌گذار بنیاد «سینما برای صلح» اعلام کرد که رهبر مخالفان روسیه از مسموتیت شدیدی که منجر شد وی به اغما برود، جان به در خواهد برد.

- نخست‌وزیر مغرب بر مخالفت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و آن را خط‌قرمز کشورش دانست.

- رئیس‌جمهوری منتخب بلاروس در حالی یکشنبه شب کلاشنیکف به دست و جلیقه ضد گلوله بر تن با هلی‌کوپتر به اقامتگاه خود در مینسک بازگشت که کمی آن‌طرف‌تر ده‌ها هزار معترض بار دیگر در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و درخواست برای برکناری وی از قدرت تجمع کرده بودند.

- وزارت خارجه مجارستان، سفیر آلمان در بوداپست را برای ادای توضیحات در خصوص اظهارات وزیر امور اروپای آلمان که در آن مجارستان را به ضدیهود بودن متهم کرده بود، احضار کرد.

- انفجار خط لوله اصلی گاز سوریه، باعث قطع برق و خاموشی در این کشور شد.

- مشاور ارشد، مدیر کمپین و یکی از استراتژیست‌های نزدیک رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای کناره‌گیری از این سمت خبر داد

- رئیس اداره امنیت حمل‌ونقل دولت کانادا دریافت گزارش بازخوانی جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی از سوی سازمان هواپیمایی ایران را تایید کرد.

- مقام آمریکایی ادعاهایی را علیه ایران طرح کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز