خبرگزاری کار ایران

اقدامات تنش‌زای امارات در جزیره سقطری و مانع‌تراشی در مسیر اجرای توافق ریاض

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۴۲

نیروهای اماراتی با اتخاذ اقدامات تنش‌زا در جزیره سقطری در مسیر پیشرفت توافق ریاض مانع‌تراشی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه المشهد الیمنی، نیروهای اماراتی به تلاش برای بسط سیطره و تثبیت مواضع خود در استان ارخبیل در جزیره سقطری پس از کودتای نیروهای مورد حمایت آن‌ها در شورای انتقالی جنوبی در تاریخ ۱۸ ژوئن سال جاری علیه دولت مستعفی ادامه داده و دست به اقدامات تنش‌زایی زده‌اند که می‌تواند در تحقق هر گونه پیشروی در مسیر اجرای توافق ریاض مانع‌تراشی کند. 

منابع محلی اعلام کردند که امارات طی هفته‌های گذشته اقدام به ساخت اردوگاه‌های آموزشی در ارخبیل کرده و روند گسترده جذب نیرو در روستاهای اطراف را آغاز کرده است. 

این منابع در ادامه افزودند: «امارات به ساخت اردوگاه‌های نظامی در مناطق گوناگون جزیره ادامه داده و عملیات گسترده جذب نیرو در ارخبیل را اجرایی کرده‌اند. بیشتر نیروهای جذب شده از خارج از استان هستند.» 

منابع مذکور عنوان کردند که امارات از طریق شرکت‌های وابسته به خود چندین تن ماهی  به صورت منظم از جزیره سقطری به ابوطبی صادر کرده است. 

منابع آگاه سیاسی و رسانه‌‌‌ای هشدار داده‌اند که اقدامات تنش‌زای امارات در سقطری ممکن است در مسیر اجرای توافق ریاض مانع تراشی کند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز