خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال عدم ارائه پیش‌نویس قطعنامه «ادامه لغو تحریم‌های ایران»/ استقبال ایتالیا از اعلام آتش‌بس در لیبی/ بازداشت یک عضو سابق ارتش آمریکا به اتهام جاسوسی برای روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۲۲۱

احتمال عدم ارائه پیش‌نویس قطعنامه «ادامه لغو تحریم‌های ایران»، استقبال ایتالیا از اعلام آتش‌بس در لیبی و بازداشت یک عضو سابق ارتش آمریکا به اتهام جاسوسی برای روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که آمریکا تظاهرات در این کشور در پی انتخابات ریاست‌جمهوری را سازماندهی کرده است.

- ایتالیا به بیانیه دولت وفاق ملی لیبی و همچنین نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در زمینه اعلام آتش‌بس واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

- اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که نماز جمعه این هفته با مشارکت حدود ۱۰ هزار نفر در مسجد مبارک الاقصی برگزار شد.

- اتحادیه اروپا از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ اول سپتامبر خبر داد.

- مشاور امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ایران، از برجام به عنوان بدترین توافق از زمان پیش از آغاز جنگ جهانی دوم یاد کرد.

- وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس از اعمال محدودیت صدور روادید برای ۱۴ مقام ایرانی خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع مجدد از اقدام یکجانبه این کشور در خروج از برجام، گفت که چنانچه این کار را نمی‌کردیم، توافق اسرائیل و امارات محقق نمی‌شد.

- خبرگزاری رویترز گزارش داد که ۱۳ عضو شورای امنیت، از مخالفت خود با بازگشت تحریم‌های ایران خبر داده‌اند.

- دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرد که پاندمی کرونا در کمتر از دو سال تحت کنترل درآید.

- نماینده مستعفی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران مدعی شد که واشنگتن برای بازگردان تحریم‌ها علیه ایران نیاز به اجازه هیچ‌کس ندارد.

- وزیر خارجه چین با انتقاد از درخواست آمریکا از شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، آن را «کاملا غیرمنطقی» دانست.

- هواپیمای حامل رهبر مخالفان روسیه بامداد امروز -شنبه- سیبری را به مقصد آلمان ترک کرد.

- یک عضو سابق گرین برت (یگان ویژه نیروی زمینی ارتش آمریکا) به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت شد.

- برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی مخالفت اکثریت اعضای شورای امنیت برای بازگشت تحریم‌های ایران، ممکن است رئیس دوره‌ای شورا، پیش‌نویس قطعنامه «ادامه لغو تحریم‌های ایران» را ارائه نکند.

- سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد که دخالت در انتخابات آمریکا منفعتی برای پکن ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز