خبرگزاری کار ایران

بیانیه طالبان درباره گزارش پنتاگون مبنی بر همکاری این گروه با القاعده

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۷۰

طالبان به گزارش کنگره آمریکا مبنی بر همکاری این شبه‌نظامیان با گروه تروریستی القاعده واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، طالبان به گزارش کنگره آمریکا مبنی بر همکاری این شبه‌نظامیان با گروه تروریستی القاعده واکنش نشان داد. 

این خبر را سخنگوی طالبان طی بیانیه‌ای اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور در گزارشی اعلام کرده که در آن به همکاری میان طالبان و القاعده افغانستان اشاره شده است. طالبان این مدعا را با جدیت رد می‌کند و آن را کارزاری برای اغراض شوم می‌داند.»

این بیانیه تاکید کرد: «نیروهای طالبان به کمک و جهت‌دهی خارجی نیازی ندارند. این گزارش‌ها با هدف تحریک و بدبینی نگاه افغان‌ها به توافق صلح صورت گرفته است.»

در این بیانیه آمده است: «طالبان طی توافق دوحه تعهد کرد که از خاک افغانستان به آمریکا و متحدانش هیچ گزندی وارد نشد. ما به این توافق متعهد هستیم و تاکنون نیز به‌خوبی براساس آن عمل کرده و در ادامه نیز چنین می‌کنیم.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش تازه‌‌ای اعلام کرد که طالبان و القاعده برای حمله به نیروهای امنیتی افغانستان مشترک کار می‌کنند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش تازه‌ای که به کنگره ارائه کرده، اعلام کرده است که از تاریخ اول آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی، طالبان حملاتش را در سطح بالای در برابر نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و بعضی از این حملات با همکاری اعضای وابسته به شبه قاره هند القاعده انجام شده‌ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز