خبرگزاری کار ایران

اعمال فشار گروه اوپک پلاس بر اعضای مجموعه برای پایندی به تعهدات کاهش تولید نفت

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۴۱

گروه اوپک پلاس کشورهای تولید کننده نفت را بر پایندی به تعهدات کاهش تولید تحت فشار قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گروه اوپک پلاس کشورهای تولید کننده نفت را که فراتر از سطح هدفمندی مجموعه نفت تولید می‌کنند، در بجبوجه نگرانی‌ها از کند شدن روند تقاضای نفت برای کاهش تولید در ماه‌های آگوست و سپتامبر سال ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داده است. 

کشورهای گروه اوپک پلاس روز گذشته -چهارشنبه- برای بررسی میزان پاییندی به تصمیمات مجموعه بدون اعمال هیچ گونه تعدیل در میزان کاهش تولید نفت، نشست برگزار کردند.

قرار است که حجم کاهش تولید در دو ماه جاری و آینده برای جبران تولید اضافی کشورهای عراق، نیجریه، آنگولا و قزاقستان در بازه زمانی ماه مه تا جولای سال جاری افزایش یابد.

در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، پایبندی کشورهای عراق، نیجریه ، آنگولا و قزاقستان مورد بحث قرار گرفت.

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر نفت عربستان گفت: «بر اساس میانگین پیش‌بینی‌های انجام شده توسط موسسه‌های مختلف از جمله اوپک، اداره اطلاعات انرژی و آژانس بین‌المللی انرژی، تخمین زده می‌شود که جهان در سه ماهه چهارم سال جاری به حدود ۹۷ درصد از تقاضای نفت در دوره ما قبل شیوع پاندمی کرونا خواهد رسید که در مقایسه با کاهش شدید تقاضا در ماه‌های آوریل و مه افزایش قابل‌توجهی است.»

«الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه نیز گفت: «پایبندی کامل به تعهدات بسیار مهم است.»

تاریخ جلسه بعدی نشست کمیته وزرای گروه اوپک پلاس هفدهم ماه سپتامبر تعیین شده است.

بسیاری از اعضای اوپک پلاس برای کنترل بودجه‌های دولتی خود به درآمد بالایی از نفت نیاز دارند، اما در عین حال نمی‌خواهند که افزایش قیمت نفت فراتر از هر بشکه ۵۰ دلار برسید تا از بازگشت تولید نفت شل آمریکا جلوگیری کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز