خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

چین و روسیه در صورت مخالفت با استفاده از مکانیسم ماشه تنبیه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۸۳

وزیر خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد که در صورت نادیده گرفتن درخواست واشنگتن از شورای امنیت برای به کارگیری مکانیسم ماشه، تنبیه خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد که در صورت نادیده گرفتن درخواست واشنگتن از شورای امنیت برای به کارگیری مکانیسم ماشه، تنبیه خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش فاکس‌نیوز مبنی بر این‌که آیا در واکنش به مخالفت احتمالی چین و روسیه با این درخواست، تحریم‌هایی را علیه این کشورها اعمال خواهد کرد، گفت: «قطعا».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما هم‌اکنون نیز در برابر هر کشوری که از تحریم‌ها تخطی کرده است، چنین  رویکردی اتخاذ کرده‌ایم... در رابطه با تحریم‌های فعلی ایالات متحده، همه کشورها مسئول هستند. ما همین کار را نیز در رابطه با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهیم کرد».

پمپئو با انتقاد از رای ممتنع کشورهای اروپایی به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، گفت که آنها با این اقدام، مردم خود را به خطر انداختند. 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «آنها دلبسته این توافق هسته‌ای غیرعقلانی بوده و می‌خواهند با آن سر کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز