خبرگزاری کار ایران

معترضان در پورتلند یک ساختمان دولتی را به آتش کشیدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۷۵

معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا پنجره‌های یک ساختمان دولتی را شکسته و سپس با اسپری مواد آتش‌زا به داخل ساختمان ریخته و در نهایت آن را آتش زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا پنجره‌های یک ساختمان دولتی را شکسته و سپس با اسپری مواد آتش‌زا به داخل ساختمان ریخته و در نهایت آن را آتش زدند.

این اعتراضات درنهایت با دخالت نیروهای پلیس و خاموش کردن آتش ساختمان پایان یافت. در جریان درگیری معترضان با نیروی پلیس در این شب، دست‌کم دو نفر از معترضان بازداشت و یکی از ماموران پلیس زخمی شد.

«دبورا کفوری» از مقام‌های شهر پورتلند درباره آتش سوزی این ساختمان گفت: «این ساختمان قلب شهر ماست، جایی که مردم ازدواج می‌کنند، گذرنامه‌هایشان را دریافت می‌کنند و سنت‌ها و تنوع فرهنگی خود را جشن می‌گیرند.»

بیش از دو ماه از آغاز اعتراضات پورتلند که اغلب نیز به خشونت و درگیری با نیروهای دولتی می‌انجامد، می‌گذرد. زمان آغاز اعتراضات ماه می گذشته بود؛ یعنی زمانی که «جورج فلوید» یک شهروند سیاهپوست آمریکا زیر زانوی یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس جان باخت و به این ترتیب جنبشی ضد نژادپرستی و ضد خشونت پلیس سراسر این کشور را در بر گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز