خبرگزاری کار ایران

درخواست نامزد اپوزیسیون بلاروس از اتحاد اروپا برای عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۰۶

نامزد اپوریسیون انتخابات ریاست جمهوری بلاروس خواستار حمایت اتحادیه اروپا برای عدم پذیرش نتایج انتخابات این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سوتلانا تیخانوسکایا»، نامزد اپوزیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس با ارسال پیامی تصویری ضمن تقلبی خواندن نتایج انتخابات و شکنجه و بازداشت معترضان از اتحادیه اروپا خواست که نتایج این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

وی در این پیام گفت: «از شما می‌­خواهم که این انتخابات جعلی را نپذیرید. الکساندر لوکاشنکو‌، رئیس‌جمهوری کشور از نظر مردم بلاروس و سراسر جهان مشروعیت خود را از دست داده است.»

وی در این پیام موضوع تشکیل شورای هماهنگی و اهداف این شورا را توضیح داد.

تیخانوسکایا با اعلام خبر تشکیل شورای هماهنگی برای انتقال قدرت روز گذشته -سه‌شنبه- نخستین نشست خود را برگزار کرد و اعضای این شورا با تشکیل لایحه­‌ای از خواسته‌­ها از رهبری کنونی کشور موافقت کردند.

در پیام وی آمده است: «تسهیل انتقال صلح‌آمیز قدرت با تشکیل شورای ملی در بلاروس آغاز شده و انتقال صلح‌آمیز قدرت از طریق گفت‌و‌گو انجام خواهد شد. بلافاصله انتخابات شفاف و دموکرات برای ریاست‌جمهوری جدیدی اعلام با نظارت ناظران بین‌المللی اعلام می‌­شود.»

تیخانوسکایا در خطاب خود از سران اروپایی خواست که به حاکمیت بلاروس، انتخاب مردم و مبانی قانونی بین‌المللی احترام گذاشته و از بیداری در کشور حمایت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز