خبرگزاری کار ایران

سرگئی ریابکوف:

آمریکا بار دیگر به لزوم برگزاری نشست آنلاین درباره ایران بیندیشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۹۴۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش از ایالات متحده می‌خواهد که بار دیگر به لزوم برگزاری نشست آنلاین سران شورای امنیت در مورد ایران بیندیشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش از ایالات متحده می‌خواهد که بار دیگر به لزوم برگزاری نشست آنلاین سران شورای امنیت در مورد ایران بیندیشد.

ریابکوف در جمع خبرنگاران روس در وین در این رابطه گفت: «ما از سیگنالی که از واشنگتن درمورد پیشنهاد برگزاری نشست آنلاین دریافت کردیم، ابراز تاسف می‌کنیم، اما می‌خواهم تاکید کنم که طرف آمریکایی این ایده را به طور قطعی رد نکرده، اما خواستار به تعویق انداختن آن است، اما تعویق تاریخ ممکن است یک سری مشکلات را در پی داشته باشد».

وی توضیح داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد کرد که این نشست فوراً و بدون تعلل برگزار شود. دلایل آن واضح است. مجموعه‌ای از اختلافات، موضوعات تنش‌زا و حتی تقابل‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران انباشته شده و اکنون بیش از هر زمان دیگری گفت‌وگویی روشن و عمیق میان سران درباره اینکه چه کاری باید انجام شود و چگونه این بن‌بست باید حل شود، ضرورت دارد.

ریابکوف خاطرنشان کرد: «ایالات متحده معتقد است که سیاست فشار حداکثری مؤثر خواهد بود، اما این سیاست قبلاً موفق نشده و اکنون هم نخواهد شد».

به گفته وی، ایالات متحده در اشتباه است، اگر فکر می‌کند که به‌رغم عدم موفقیت پیشنهادات ارائه شده در سازمان ملل، می‌تواند تحریم تسلیحاتی ایران را اجرایی کنند.

وی در پایان اظهار داشت، دیدگاه ما نسبت به آن چه که باید انجام شود، کاملا متفاوت است. ما از آمریکا می‌خواهیم تمام نقاط مثبت و منفی را بسنجند و بار دیگر پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه را بررسی کند و ببیند که چه جایگزینی می‌تواند برای آن وجود داشته باشد و این راه حل چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز