خبرگزاری کار ایران

آنکارا:

مصر می­‌تواند نقش سازنده‌­ای در لیبی ایفا کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۱۰

آنکارا بر اطمینان خود نسبت به امکان تحقق راهکار سیاسی در لیبی و و ایفای نقش سازنده مصر در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش به دنبال ورود به درگیری با هیچ کشوری در اراضی لیبی نیست و معتقد است که مصر می­‌تواند نقش سازنده­ای را در این کشور ایفا کند.

کالین گفت که ترکیه از ایده خلع سلاح در دو شهر سرت و الجفره حمایت می‌کند و این گام برای پایان دادن به درگیری‌­ها مفید خواهد بود.

وی در ادامه افزود: «اگر دولت قانونی لیبی خلع سلاح از شهرهای سرت و الجفره را با شروط قابل‌پذیرش تایید کند، ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد اما این اقدام باید عادلانه و شفاف باشد، زیرا این دو شهر می‌­توانند دریچه ورود به راهکار سیاسی باشند.»

کالین با بیان اینکه ترکیه و قطر و برخی کشورهای عربی در حال حاضر در لیبی  با هدف حمایت از ابتکار سیاسی آن حضور دارند، تاکید کرد که کشورش با هر گونه طرح رسمی یا غیر رسمی برای تجزیه لیبی مخالفت است و آنکارا بارها عدم تمایل خود را برای ادامه فعالیت‌­های نظامی در این کشور اعلام کرده است.

یک منبع در دولت وفاق پیشتر اعلام کرده بود که همکاری نظامی بین قطر و ترکیه و دولت وفاق در حال تقویت است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز