خبرگزاری کار ایران

اتهام یک عضو پیشین سیا به جاسوسی برای چین

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۰۸

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک عضو پیشین آژانس اطلاعات مرکزی به جاسوسی برای چین متهم شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که یک عضو پیشین آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) به جاسوسی برای چین متهم شده که احتمال دارد اسناد محرمانه و اسامی مخبران را برای پکن افشا کرده باشد. 

بر اساس لایحه اتهام، فرد متهم «آندره یاک کواینگ ما»، سال گذشته توسط یک مامور مخفی آمریکا که وانمود می‌کرد برای اطلاعات چین کار می‌کند تا او را وادار به اعتراف به فعالیت‌های جاسوسی خود کند، فریب خورد.

این فرد ۶۷ ساله متولد هنگ کنگ است و تابعیت آمریکا دریافت کرده و بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ در آژانس اطلاعاتی مرکزی به عنوان مامور مخفی فعالیت کرده است. 

یکی دیگر از افراد خانواده متهم نیز بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ در سیا فعالیت داشته است اما این مرد که از اختلال شناختی رنج می‌برد، با توجه به شرایط سنی (۸۵ سالگی) و وضعیت سلامتی خود تحت پیگیری قرار نمی‌گیرد.

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا این دو مرد احتمالا از سال ۲۰۰۱ اطلاعات مربوط به سیستم‌های ارتباطی و فعالیت‌های سیا را ارائه کرده و برای سرویس‌های اطلاعاتی چین نام مخبرها را فاش کرده‌اند.

این تحقیقات بطور خاص مستند تصاویر برگرفته از ویدیویی است که توسط دفتر تحقیقات فدرال به دست آمده و نشان می‌دهد این دو مرد در دیدار با ماموران چینی ۵۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز